سیستم فنربندی این تشک از جنس فیبروکربن می باشد که علاوه بر سبک بودن آن مقاومت بالایی دارد. بین سیستم فنربندی فوم های شبکه ای تزریق شده که این فوم ها باعث می شود تا فنرها بیشتر از حد مجاز خود بازی نداشته باشند و بازی فنر را به صفر می رساند و به همین علت در رده کیفی فول طبی قرار دارد.

روی سیم فنربندی یک لایه ترموباند کار شده که وزن نقاط سنگین بدن را به دیواره تشک منتقل می کند تا سیستم فنربندی تشک بعد از چند سال با مشکل روبرو نشود. دیواره تشک از فوم HDD تشکیل شده که باعث میشود بر اثر استفاده زیاد از تشک ، لبه های تشک نشست پیدا نکرده و از تغییر شکل تشک جلوگیری میکند.

۵z

 

برای راندمان خواب بالاتر چند لایه فوم روی سیستم فنربندی کار شده است. تراکم فنربندی این تشک نسبت به مدل قبل بیشتر شده است (۸۱۰عدد فنر) ، علاوه بر آن یک تشکچه از فوم سرد ماکسی کول یک سمت آن کار شده است که باعث می شود ۶۰ الی ۷۰۰ درصد کش و قوس کمر را پر می کند و به گردش خون کمک کرده و رطوبت و نم را به سرعت جذب کرده و منافذ پوستی شما را باز نگه میدارد. تشکچه ماکسی کول در تشک ۵Z موجب راحتی بیشتر به همراه ذخیره گرمایی ، جابجایی منافذ هوا ، رایحه خوب و مقدار رطوبت می باشد.

این مدل از لحاظ نرمی دو سمت تشک ، ۳۰ تا ۴۰ درصد با هم متفاوت است.

تشک آلمانی زست مدل فایوزد